fredag den 22. juni 2012

Frøer, flødekartofler og 38 grader



I går, torsdag, brugte jeg nogle timer nede på Neon, og efter det, var det altså på hovedet i seng. Efter, at have siddet og snakket med Tonya og Elsa (mor og datter som kører restauranten på pladsen)…
Da jeg så går i seng, ligger og hører musik og min nye ventilator på fuld drøn, ser jeg ud af sovekabinen, at der hopper en lille frø rundt midt uden på gulvet!
Oh hell no! Tænker jeg, rejser mig op, lynes kabinen ned, for at gå ud og fange og, og slippe den fri (vil altså ikke slå en frø ihjel – den er for stor og det sviner for meget!), men så var den væk!
Altså, pist væk! Ledte under alle tæpper, gik rundt med lommelygte og var halvvejs mod paranoia. Gav endeligt op, og så sov jeg ganske fornuftigt resten af natten, selvom det var lidt mærkeligt med den frø…

I dag, fredag, lovede jeg så Tonya og Elsa at lave noget dansk mad til dem.
Hvis man skal blive gode venner med grækere, kan det jo oplagt gå gennem deres maver! Og hvad er mere dansk end flødekartofler, så gik ud for at handle. Men hvad der sker lige for, at der i Grækenland ikke er fløde som hjemme i Danmark? Det var dog for groft, men jeg ledte videre, og fandt endelig noget til sidst. Det var sådan noget langtidsholdbart noget, men fløde er fløde. Men prisen?!? 4.8 € for 3 x 250 ml? Det er jo sindssygt!
Men sådan er det åbenbart med fløde hernede, da der generelt ikke er mange der køber det.
Og da jeg så skulle have fløden ud af kartonerne, var det sådan noget semi-stift noget, lidt a la yoghurt! Ret klammo! Så blandede det op med lidt mælk, og så eller virkede det fint. Det smagte rigtig godt, og nu sidder jeg, lokal tid 15:48 i mit telt, og slapper af og skriver lidt. Tror jeg vil sove en lille times tid, før jeg begiver mig ned i vandet.
Og så er jeg blevet inviteret op til restauranten i aften til en omgang aften-kage eller græsk sødt stads noget, og det glæder jeg mig til. Så god nat indtil videre…

.....

Og nu sidder jeg igen på Neon, efter at have svømmet, sovet, slappet af og hygget.
Glæder mig rigtig meget til i aften, hvor jeg skal smage det der græske kageværk/dessert søde stads noget.

 Mig og Tonya
Tonya og hendes mor, Elsa

Egentligt er der ikke sket så meget i dag, for temperaturen nåede op på 38 grader i skyggen!!!
Det er simpelthen for crazy!
Så har bare gået rundt og svedt som en gris i dag - det er helt vildt... Har også spillet strandtennis med Tanya mor, hvilket var ganske sjovt - især fordi vi ikke forstår hinanden, hehe...

Indtil jeg poster noget igen, så pas godt på jer selv...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar