torsdag den 21. juni 2012

Saturn og syret nat

Mmm... Gyros...


Så efter i går at have siddet på cafeen i en 4-5 timer, stødte jeg på de andre. Deres tur var allerede forbi, og de var slet ikke så visne som jeg troede... Men det lød da som om de havde hygget sig alligevel.
Og jeg selv?
Jeg sad og drak frappe og fik en gyros... Mmm... Gyros...

Gyros = god frokost

Og tog så efter hjem, for at slappe af, men endte i stedet med at snakke med restaurantpersonalet hele aftenen indtil en 01.00 tiden. Det var rigtig hyggeligt, og vi fik aftaler på plads med grillaften og med velkomstmiddag, så nu er det også på plads. 
Og for hver dag der går, lærer jeg mere og mere græsk, og hende tjeneren fra køkkenet (Tonya) kan virkelig kun lidt engelsk, så vi øver lidt engelsk/græsk med hinanden, og det bliver nogle meget sjove samtaler. I dag fx, lærte jeg det græske alfabet, som er ret så indviklet. Hvorfor ikke bare have det system som alle andre?

Ohh well, men der i går, kom en af de lokale op mens vi snakkede og sagde vi skulle komme ned og kigge. Han bor på campingpladsen i en 3-4 måneder om året, og nyder at slappe af og kigge stjerner. Han havde fundet Saturn på himlen og fik så pejlet hans kikkert ind på den. Jeg fik lov til at se med, og hold da op, hvor var det fantastisk. Meget mærkeligt, at en stjerne, som jeg troede var en stjerne, faktisk var Saturn. Men man kunne se ringene og alt det - fascinerende!

Snigmorder...

Og så i nat, da klokken var omkring 02:30, hørte jeg noget luske omkring ude bag mit telt! Mit hjerte stoppede og mit blod frøs til is! Jeg satte mig op i sengen, for blev virkelig bange. Det lød højt, ligesom når man går i skoven og en person knækker en gren. Sådan en lyd var det. Jeg sparkede let til teltet, for hvis det var en kat eller et dyr, ville det spurte væk! Men efter 10 sekunder, var lydene der igen!
Denne gang gik jeg ud, tog mine klipklappere på, tog en stor brødkniv (det hurtigste jeg kunne finde i mørket!) og gik uden for, listende, og gik rundt om teltet...!

Intet at se, og jeg blev lettet, men stadig skummelt og uhyggeligt! Har aldrig været så bange i mit liv!

Så morgenen efter, dvs. her til morgen, stod jeg/vi så tidligt op og tog på markedet. Et kæmpe stort marked, hvor man kunne få alt muligt. Kød, ost, grønt, legetøj, og selvfølgelig en masse tøj og sko!


Lidt af hvad der er på markedet hver torsdag



Udover at have været på markedet for at kigge lidt, købte jeg kun 3 ting!
En fluesmækker, en elektrisk fluesmækker (undskyld, Lea, men den kunne ikke være i kufferten) og en basilikumplante, som nu står foran mit telt.
Grækerne ynder åbenbart at have sådan en plante stående, for så at klappe den, og så dufte til fingrene, eller bare klappe den som et eller andet dyr! Har set mange grækere der gør det, og her på cafeen er der fire af slagsen, og alle klapper dem, når de går forbi. Det er virkelig mærkeligt, men nu har jeg altså også en!
Tror den skal hedde Fredrik, eller et eller andet... Hehe...

Og så var jeg i supermarkedet for endelig at få købt en ventilator, og den blev taget i brug med det samme, så tog lige en to timers middagslur!
Efter luren, gennemgik jeg lidt papirværk, så nu er der også styr på det administrative, tog en tur i vandet, gik i bad, og nu sidder jeg og hygger på cafeen med en frappe, lavet af Christina (og den er ikke god, nej - haha, men hun gjorde nok sit bedste)... Bad om ekstra mælk som jeg plejer, og det endte så med at jeg fik mælk med lidt kaffe... 

Så siden i går er der ikke sket så meget praktisk med lejren, udover den syrede natoplevelse og den fede oplevelse med Saturn!
Fik også lige kort ryddet op, så nu er det her, I får lov til se, hvordan jeg bor...

 Selve rummet med sovekabine
 Rodeborde og "kontor"
 Mit "område" med tørresnore og borde
Og sig hej til "Fredrik"! Hehe...

Lige nu er der så ikke meget mere at sige end at jeg glæder mig rigtig meget til de første gæster kommer. Dagens arbejde i morgen står på, at jeg skal opsætte et helt telt alene, og så skal der gøres køkkenkasser med indhold klar til de 18 telte og så skal jeg blive gode venner med gasapparatet og gaskomfuret... Måske når vi ikke det hele i morgen, men så er der også søndag...

Take care...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar