fredag den 5. juli 2013

Lagkage, ouzo og speedbåd

Havde i går en helt fantastisk dejlig fødselsdag.
Efter at Elsa havde overrasket mig med lagkage, skulle der soves.
Var simpelthen så vild træt!
Men der var jo også vildt varmt!
Men udover de daglige gøremål, træffetid, spille volleyball etc., etc., besluttede nogle piger sig på campingpladsen at lave mig en lagkage! Hvor sødt er det ikke?!
Så alle børn sad nede ved mit telt og køleskabet blev tømt for sodavand og depoterne tømt for snacks! Måtte jo tilbyde et eller andet, når de de nu havde været så søde!

Sikke en fin kage med kiks, Merenda (Nutella-agtigt) og colativolistænger...

Og aftenen gik oppe i restauranten hvor de, endnu engang, havde givet kagen lys, og der blev spillet musik og vi dansede...
Stayin' Alive...


Og der skåles...

Og lige før sengetid kommer de unge op og Elsa byder på en godnat-ouzo... Og ja, jeg drak den. Skål, yammas!

Vågnede så her i morges ved at jeg hørte nogle snakke med Melissa uden for. Så jeg farer op og stikker hovedet ud, og sort er det eneste der møder mig. Himlen er sort og det er koldt og det blæser.
Tanken om endnu en omgang med storm magter jeg ikke, og kan se på de gæster der havde snakket med Melissa, at de tænkte præcist det samme.
Gæster, som skulle med på dagens bådtur.
Ringer så panikken til bådmanden, som lover at finde ud af det.
Vinden tager til og bliver nødt til at høre ham igen.
Stadig intet svar, men han ville ringe op om kort tid - og det gjorde han.
Turen var ikke aflyst.
Lidt ufrivilligt samlede jeg mine gæster som skulle med, 18 styk, og vi drog ned mod båden. Kunne godt mærke og føle deres skepsis, og jeg selv havde klart de samme tanker.
Ved godt de er dygtige til det de gør, de bådmænd, men altså...

Vi kommer ombord, og turen til Pefkochori byder på bølgeskvulp over hele dækket. Godt jeg havde mine TravelGum. Men vildt var det!
Havde stadig mine tvivl, men da vi passere Kelyfos (Skildpaddeøen) begynder det at klare op. Det bølgede stadig ude på åbent hav, men nu var solen fremme.
Og da vi lagde til, kom solen til sine fulde, og solen fulgte os lige siden!
Helt fantastisk!
De har jo styr på det... Trods alt...

Så masser af badning og dykning, slushice drikning og så skulle de unge selvfølgelig ud og lege med vandsportsaktiviteter. Og som det skjulte legebarn jeg nu engang er, fik jeg selvfølgelig lov til at komme med ombord på speedbåden for at tage billeder. Mega hyggeligt!
Og alle fik de en tur i vandet, fedt!
Selvom det blev lidt pralet med at man kunne holde fast med kun én hånd, væltede OW alligevel i, hvilket kun lunede! Hehe.

Drengene på tur

Sidder og slapper af mens der bades fra båden. Her gyngede det lidt. Puha!

Sidder nu tilbage, helt flad og færdig. Har fikset nogle telte og forhåbentligt afværget en katastrofe. Please lad mit dø-dø-spray virke. Please, please, please...
Magter ikke endnu en krise.
For helvede da, Camilla!

Mit krop gynger stadig. Er helt groggy.
Valgte så også lige, efter afværgelse af katastrofe at tage to timers volleyball i bølgende vand. Flot.
Men ja, tingene er nået - håber det hjælper.
Skal vel også snart have lidt at spise. Eller burde jeg spise den Bürek jeg har i køleren fra bageren?Hmmm...
 
I morgen står den på dejlig tur til Drypstenshulerne Petralona og Olynthos. Glæder mig helt vildt!
Har fundet ud af, at Sun Tours har klokket for vildt i informationer omkring stedet. Det er jo ikke Aristoteles' fødested. Altså!
Det bliver super hyggeligt!
Så gør det ikke så meget, at de igen lover dårligt vejr i morgen.
Har altså haft det mærkeligste vejr hernede.
Har dog kun sidste år at sammenligne med, som var en af de varmeste somre i Grækenland i nyere tid. 

Når ja, og så har jeg fået søgt uddannelse...
Nu må vi se hvad der sker.
Stopper med at skrive nu - min hoved gynger frem og tilbage. Hvor er jeg altså bare overhovedet olle søstærk. På nogen måde...

Og, og, og... Fik da lige den mest voldsomme omgang vand på båden.
Ved godt kaptajnen og jeg har en intern fight, men det er sgu ikke fair, når hele besætningen lokker mig i en fælde og kaptajnen så står med vand-spuleren... Min skjorte er stadig våd. Håber den når at tørre til i morgen...

...
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar