søndag den 7. juli 2013

Tiltrængt fri aften og underskriftsindsamling

Uret ringer.
Jeg kigger ondt på det og overvejer at smide den hårdt ned i gulvet.
På en eller anden måde, er jeg bare aldrig helt udhvilet om morgenen.
Måske var det for vildt til karaoke i går aftes?

Men på med tøjet og ned mod stranden. Ugens store 5 kamp mellem de mindre børn skal i dag stå sin store prøve. Med 9 fremmødte og friske deltagere, startede vi ud med længdehop slash spring. Derefter boldgribning, målskydning og præcissionskast, for til sidst at ende med hurtigløb.
De var alle rigtig gode og kampen var tæt. Vinderen blev fundet og hyldet, og så blev det tid til at lave pastahalskæder. Der var jo næsten ikke pensler nok. Kunne godt se forskel på den første uge til denne uge. Men dejligt, at der er så stor tilslutning.
Det var rigtig hyggeligt og vi blev ved i næsten halvanden time.
Har næsten ikke mere hårlak tilbage. Altså.

Lavede mig en ny og flot kæde... (Som nu er væk...)

Og så skulle der selvfølgelig spilles lidt volleyball, og så i seng. 
Altså. Trætheden er overvældende, og varmen gør det ikke bedre. Det har nok været en af de varmeste dage i denne sæson. Vi blev enige (TN og jeg) at de sidste 12 dages vejr har været meget, meget besynderligt. Alt fra semiregn, til torden og videre til blæst og videre til overskyet og sol på samme tid.

Så valgte lige at tage en lille lur oppe i telt 20 (O's telt) med musling god snak, indtil han valgte at smide Fantastisk og Cola ud over det hele. Flot.

Hvad jeg ser når jeg kigger op i luften fra luftmadrassen... Luksus...!

Ohh well, så tog en lur i teltet i stedet.
Stod op kl 18, så en morfar på to timer er jo ganske godt gået.
Men hovedpinen.
Den hovedpine.
Og sveden.
Den sved!
Det er jo mokker rocker varmt!
Som de værste tømmermænd nogensinde!
Bed det i mig og vaskede tøj. Sådan er jeg bare. Vaske tøj, mens jeg nærmest er ved at besvime og knække sammen af dårlighed.
Så bare rigtig meget frem til min første friaften.
C&M har sagt de gerne ville tage grill-aften, da jeg ikke følte meget for det efter sidste år.
Det så også skide hyggeligt ud, at nogle gjorde grillen klar, mens andre stod og lavede salat.
Mega fedt!
Kan godt se de der rutinerede gamle der har styr på det!


Men så ud og spise med Melissa nede på havnen.
Vi var begge lidt groggy og havde det begge lidt skidt og blev enige om at give vejret skylden, for vi havde drukket vand nok.
Men vi tog af sted, fandt vores bord, og fik bestilt.
Efter første mundfuld kunne vi begge mærke en stor forskel.
Solen var også allerede gået ned, så vejret var ikke længere så tungt.
Vi spiste og hyggede os, og var begge enige om at vi godt kunne finde pandekagehuset efter, som vi havde planlagt det i flere dage. Mad og pandekager.

Dionysos Special Salad og Cheese Saganaki... Awesome...

Efter at have siddet til engang efter kl 21.30 gik vi videre i byen og ledte efter pandekager. Men blev begge hurtigt enige om, at vi nok mest havde lyst til en is, så isen vandt og vi gik hjemad mod strandbaren og til de gode is.

Da vi kommer tilbage, får jeg lige styr på nogle løse ender ang arbejde, og vi bevæger os ned mod stranden.
Før jeg ved af det, får jeg lige i fjæset en besked om, at der er en underskriftsindsamling i gang og gæster der vil klage osv., osv.
Det bliver også hurtigt gjort klart, at det ikke er mig som guide eller person, eller Melissa for den sags skyld, men selskabet jeg arbejder for.
Havde en rigtig god snak med guiden som skal tage over for mig, som har været her de sidste mange år, at tingene bare skal sidde på tøjet og når jeg tager det tøj af, er jeg jo bare mig.
Jeg har heldigvis lært at børste ned fra skuldrene - for jeg ved jo godt jeg ikke kan gøre en skid ved det.
Selvfølgelig er det ubehageligt, men hvad kan jeg gøre ved det.
Vi snakket lidt (hun højlydt) frem og tilbage på stranden ang deres klagepunkt, og kan ikke gøre mere end jeg har lovet, at ringe til selskabet i morgen.
Klageproceduren kan ikke laves telefonisk, men der skulle alligevel snakkes lidt frem og tilbage omkring det, og omkring, at hun havde hele lejren med sig og at de bakkede det op.

Nu kan det godt lyde som om jeg er ved at få en af mine paniske anfald, da jeg bare ønsker at folk har en god ferie, men jeg har på kort tid lært, at hvis jeg ved jeg har gjort mit bedste for at afhjælpe problemet, kan jeg derfor ikke gøre mere.
Så bare rolig. Jeg er ikke ved at bryde sammen eller noget.
Selvfølgelig er det træls - but what can I do?
Kan jo heller ikke love kompensation for noget som helst - skriv en klage.
Det værste er jo nok det faktum, at det brøles ud over det hele og ikke kan holdes imellem de involverede parter uden at give kriller til alle andre.
Men det er der vel nogle der har behov for.
Lidt ligesom det der med hestekød.
En brøler og pludselig er hele verden på heksejagt.
Er dog bare glad for, at de ved jeg gør mit bedste og selv har erkendt det.
Nu bliver det bare spændende at se, hvor stort et ramaskrig og drama morgendagen bringer.

.....

Sidder lige nu i mit telt uden internet, så smider først indlægget ud i morgen formiddag.
Don't worry. Skal nok skrive om det kommende ramaskrig...

Godnat... 
Skal lige prøve at se, om jeg ikke kan uploade det alligevel.
Selvfølgelig skal jeg da dét...
Lykkedes det, så lykkedes det.

Forresten, så har frk TN taget min nye halskæde. Tror ikke hun ville give op, før jeg overgav mig. Ohh well, håber i hvert fald hun kan lide den, for den er skidehamrende flot... 
Laver bare en ny i næste uge...

Billedspam fra bådturen i fredags:

Mmmmm....

Vi er da søde...

Klammo vaffel med tre kilo Nutella... Addr...

Agios Nikolaos

Okay, nu går jeg i seng...
Godnat...

...

1 kommentar:

  1. Hey Micki

    Cheer up, du er fucking god!! Ved det fordi jeg netop har modtaget to af dine gæster, som bragte hilsen med til mig. De æææælsker dig for fa'en ;-D

    Kæmpe knus fra PH, Kreta

    SvarSlet